Organizacja festiwalu wymaga realizacji wielu działań. Zakontraktowanie artystów, znalezienie miejsca, odpowiednia promocja to tylko część z nich. Do tego dochodzą niezwykle ważne kwestie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczestnikom. To często ogromne przedsięwzięcia, na których sukces składa się bardzo wiele elementów. Jak uniknąć błędów? Poniżej zwracamy uwagę na 3 aspekty.
Słaba promocja festiwalu
Niewłaściwa lub zbyt słaba promocja samego wydarzenia to jeden z kluczowych błędów, jakie mogą popełnić organizatorzy. Odpowiednia strategia marketingowa jest niezbędna. Skuteczna strategia marketingowa to czas, znajomość grupy docelowej i środki finansowe np. na plakaty, ulotki czy posty w mediach społecznościowych. Część organizatorów festiwali powierza obowiązek marketingu w ręce specjalistów, czyli agenci marketingowych.
Nieodpowiednie miejsce
Potrzebne jest miejsce, które pomieści scenę i zapewni przestrzeń dla ludzi, którzy będą mogli w bezpiecznych warunkach uczestniczyć w wydarzeniu. Upewnij się, że w dogodnej odległości znajdują się miejsca noclegowe. Nie zapominajmy również o potrzebach uczestników. Festiwale mogą mieć różny charakter, pamiętajmy zatem o grupie osób, dla której organizowane jest wydarzenie. Toalety czy lokale gastronomiczne w sąsiedztwie są nie bez znaczenia.
Niewłaściwe wykorzystanie technologii
Technologia zmieniła wiele w sposobie naszej komunikacji. Wpłynęła również na sposoby w jakie poszukujemy informacji i interesujących nas wydarzeniach. Bez właściwego wykorzystania tej wiedzy podczas planowania festiwalu nie odniesiemy sukcesu.
Przekroczenie budżetu
Zanim jeszcze przystąpimy do szczegółów warto mieć świadomość jakiego budżetu nie możemy przekroczyć.
Organizacja festiwalu jest dużym i wymagającym zadaniem, jednak nie niemożliwym do wykonania w zadowalającym stopniu. Wymaga zastanowienia, planowania i determinacji w realizacji celów.