Marketing Internetowy Media społecznościowe i wizerunek firmy

Content marketing, Marketing Internetowy, Media społecznościowe i wizerunek firmy

Rewolucja jest słowem, który oddaje w pełni XXI wiek. Dotyczy to sfery biznesowej, kształtuje się w elementach marketingu: poszukiwania partnerów biznesowych, wybierania nowych produktów oraz szybkiego załatwiania bieżących spraw. Nie trzeba długo szukać aby zobaczyć rewolucję na przykładzie sklepu internetowego: Klient siada do komputera, wpisuje w Google lub innej dowolnej wyszukiwarce poszukiwany produkt, otwiera w kartach kilka znalezionych sklepów i wybiera ten produkt, który nie tylko jest tańszy, a więc opłacalny ale często również zwraca uwagę na jego estetykę, detale, drobne różnice, które dodają komfortu. Tak samo jest w przypadku księgowości internetowej czy zakładania działalności gospodarczej. W dzisiejszych czasach klient nie musi wychodzić z domu, żeby te wszystkie czynności załatwić, a do tego zyskuje bonus w postaci większej ilości czasu na inne rzeczy. Rewolucją tą jest fakt, że klient zwraca uwagę na ten biznes, który ma świetną renomę w Internecie. Na jej osiągnięcie wpływa przede wszystkim content – czyli treść zamieszczana na stronie firmowej. Przykładem takiego przedsiębiorstwa może być np. firma Zaoppos – firma warta wiele milionów dolarów. Biznes na miarę dwudziestego pierwszego wieku to przede wszystkim atrakcyjnie podana treść w sieci internetowej.

Umiejętność wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie jest kluczowym elementem do osiągnięcia długoterminowych celów firmy. Dobrze jest znać i wdrażać elastyczne strategie aktywności na takich portalach jak: Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Qzone, Weibo, Reddit, Pinterest, Ask.fm, Tumblr, Flickr, Google+, Linkedln, VK, Odnoklassniki. Warto podkreślić, że np. Facebook jako niekwestionowany lider popularności i liczbie użytkowników ma już 14 lat! a jego wartość miesięcznie przekracza 2,2 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Prowadząc swój biznes trzeba wykorzystać moc płynącą z mediów społecznościowych.

Media społecznościowe są pewnego rodzaju oddziaływaniem sił zewnętrznych (klienci, pracownicy) na firmę. Jest tak, ponieważ na biznes ma ogromny wpływ działalność wszystkich osób związanych z daną firmą w sieci internetowej, wszystkie poczynania w sferze PR, marketingu czy reklamy w internecie mają wpływ na działalność marketingową. Nie jest ona już odizolowana, nie wystarcza przygotowanie wizerunku marek, tworzenie komunikatów związanych z produktami i usługami firmy. Dzisiaj zespół poza tymi elementami musi zająć się również dbaniem o wizerunek w sieci, w tym konsultowanie się z klientem, który nie zostawił pomyślnej oceny czy komentarza dotyczącego konkretnego produktu. Klienci natomiast już nie tylko konsumują ale też oceniają i dodają swoje opinie, które często mają wpływ na powodzenie bądź nie danej marki i produktu. Proces w marketingu wydłużył się i przestał obowiązywać w standardowym modelu tworzymy, promujemy, sprzedajemy, klient konsumuje. Teraz to proces nie mający końca, ponieważ pomimo kierowania się badaniami grup demograficznych, identyfikacji gustów, czy specjalistycznej reklamy, to właśnie klient ma głos, który zmienia postrzeganie produktu i usługi.

Prowadząc firmę musisz zwracać uwagę na takie aspekty jak komunikowanie się z użytkownikami fanpagu swojego biznesu. To pozwoli tobie utrzymać stały kontakt z klientem, który będzie wracał do twoich produktów i usług. Bardzo ważne jest tworzenie wizerunku zgodnego z tym czego oczekuje dzisiejszy klient. Nie potrzeba już znajomości specjalistycznych wytycznych. Dużo bardziej przydatne jest zrobienie rozeznania wśród znajomych, na uczelni wśród studentów czy w miejscach do których kierowana jest dana linia produktów. Dużo zależy od tego jaką grupę docelową wybierzesz. Pamiętaj też, że możesz grupę docelową zmienić. Czasami okazuje się, że produkt, który wymyśliliśmy z myślą o młodzieży, odpowiada bardziej osobom w wieku produkcyjnym i odwrotnie. Nieraz zdarza się, że to co przewidywaliśmy sprzedawać osobom w wieku średnim dobrze sprzedaje się wśród młodzieży. Przykładem mogą być dzisiaj mocno popularne hulajnogi: najpierw przeznaczone tylko dla dzieci, szybko zyskały fanów wśród młodzieży, a teraz w roku 2020 panują na ulicach jako środek transportu niezależnie od wieku – również dla przedsiębiorców jak i osób starszych. Dlatego warto zainteresować się mediami społecznościowymi, tam nie tylko złapiesz kontakt z klientem ale również zyskasz: nowe pomysły na biznes, produkty i usługi, jak i dowiesz się w jakiej grupie docelowej twoja firma mogłaby się odnaleźć najbardziej, zrealizować wszystkie długoterminowe cele oraz osiągnąć największy zysk pieniężny.

Dzielenie się jest teraz tym czego oczekuje się od firmy w dobie społeczności internetowych. Konsumenci, klienci pragną dowiedzieć się o sposobach wytwarzania danego produktu, usprawnieniach produktów na nadchodzący rok, chcą wiedzieć kim są ludzie których produkty kupują. Dlatego ważne jest umiejętnego zbudowanie wizerunku, pokazanie ludzkiego oblicza. Klienci chcą aby biznes dzielił się z nimi swoimi doświadczeniami.

Marketing, PR i reklama zyskała na znaczeniu w świecie zdominowanym przez Internet, w tym media społecznościowe. Takie niewiarygodne przeobrażenie życia przedsiębiorców i biznesów dokonały takie społeczności internetowe jak Facebook czy MySpace. Komunikacja społeczne wiele zmieniła w działaniu marketingu. Dlatego warto zapoznać się z możliwościami jakie oferuje w biznesie internet.